سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کار در ترکیه

برای همه هموطنان ما که به ترکیه مهاجرت کرده اند و یا قصد مهاجرت به ترکیه را دارند مساله کسب درآمد در ترکیه بسیار جدی است. مساله کسب درآمد در ترکیه مهمترین دغدغه فکری و بزرگترین نگرانی تمام مهاجران به این کشور است (و احتمالا بزرگترین دغدغه فکری برای مهاجرت به هر کشوری). عدم ثبات ارزش ریال، نا امنی های سیاسی و به طور کلی شرایط نه چندان خوشایند غیر قابل انکار فعلی در ایران نیز، هم از طرفی ایده مهاجرت را تقویت می کند و هم از طرفی نگرانی های مرتبط با مهاجرت و کسب درآمد پس از مهاجرت را!

آیا تصمیم به مهاجرت درست است؟

برای مهاجرت کدام کشور مقصد مناسب تر است؟

پس از مهاجرت تا چه مدت بدون درآمد خواهیم ماند؟

پس از مهاجرت شرایط زندگی بهتر است یا بدتر؟

این ها سوال هایی هستند که جواب قاطعانه ندارند. اما گروه وکلای حکمت در این مقاله تلاش کرده است که با در اختیار گذاشتن اطلاعات و تجربیات مهاجران به مقصد کشور ترکیه، به کسانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند کمک کند تا شرایط اقتصادی و کسب درآمد در این کشور را بهتر بشناسند. ما، خوبی ها و بدی ها، رضایت ها و شکایت ها، سود ها و زیان ها، منافع و معایب مهاجرت به ترکیه، و روش های کسب درآمد در ترکیه را در این پست شرح خواهیم داد. برخی از موارد مطرح شده در این پست به طور کلی در مورد موضوع مهاجرت به هر کشوری صادق است اما تمرکز گروه وکلای حکمت در این متن، بر راه اندازی کسب و کار در ترکیه، سختی ها، معایب، مزایا و مراحل آن است.

سرمایه گذاری در ایران یا خارج از ایران؟

جواب این سوال نتیجه بررسی مواردی است مانند؛ میزان اصل سرمایه، بازار هدف سرمایه گذاری، میزان رشد سرمایه، دوره بازگشت سرمایه، میزان رشد اقتصادی سالانه در کشور، حجم بازار در کشور و… . بدون شک، قبل از سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در هر کشوری، شناخت بازار آن کشور و فرصت های موجود بسیار با اهمیت است. گروه وکلای حکمت در تلاش است، جواب این سوالات را جهت راه اندازی کسب و کار، و کسب درآمد در ترکیه با شما در میان بگذارد.

عموما، بر خلاف تصورات و نگرانی های ایرانی ها در خصوص کسب درآمد و راه اندازی کسب و کار در کشور های خارجی، سرمایه گذاری های این چنینی با بازدهی بالاتری نسبت به سرمایه گذاری در ایران مواجه می شوند. متاسفانه تغییرات قیمت ها، تحریم ها و مشکلات سیاسی در کشور ما، تاثیر منفی بر اقتصاد کشور گذاشته است و به اصطلاح باعث رکود، خواب بازار و بازخورد های غیر منطقی بازار در کشور شده است. در واقع سرمایه گذاری در بازار فعلی ایران، حالتی قمار گونه به خود گرفته است! برای آن دسته از سرمایه گذارانی که ریسک سرمایه گذاری در این شرایط را می پذیرند و یا شناخت بیشتری نسبت به عکس العمل بازار دارند، فرصت های زیادی جهت سرمایه گذاری و کسب درآمد در ایران وجود دارد. اما حقیقت این است، که سرمایه گذاری باید منطقی تر و با ریسک بسیار کمتر از آنچه ما در ایران عادت داریم صورت پذرید!

بدون شک، برای آن دسته از کسانی که سرمایه گذاری های کم ریسک تری را مد نظر دارند، سرمایه گذاری در کشور های خارجی با ثبات با خطر کمتری روبرو خواهد بود. چرا که، ثبات بازار تامین است، میزان رشد منطقی سالانه معین است، شرایط سیاسی و اقتصادی کشور سالم است، تحریم وجود ندارد، امکان تجارت با دیگر کشور ها وجود دارد و آمار بازدهی، مخارج و درآمد، سال هاست که ثابت و مشخص است. انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت و یا سرمایه گذاری، با توجه به علایق شخصی، میزان سرمایه موجود و هدف از سرمایه گذاری می تواند متفاوت باشد. در این پست، گروه وکلای حکمت، شرایط سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در ترکیه را شرح می دهد.چرا که ما، تنها با شرایط سرمایه گذاری در ترکیه آشنا هستیم.

برای مطالعه کامل مقاله کار در ترکیه کلیک کنید